SCULTURA 2016, najľahší sériovo výrábaný bicykel

Konštruktéri bicyklov sú ako vrcholoví športovci: neustále ich poháňa úsilie o dosiahnutie čo najlepšieho výkonu. A podobne ako v akomkoľvek športe, aj pri navrhovaní nového špičkového bicykla sa dá povedať, že čím lepší bol predchádzajúci projekt, tým náročnejšie je prekonať ho. Rovnako aj pri modeli SCULTURA, jednom z najmodernejších karbónových pretekárskych bicyklov, ktorá je súčasťou portfólia bicyklov MERIDA od roku 2006, sme hranice požiadaviek na moderný cestný bicykel posunuli extrémne vysoko, a obzvlášť v jej tretej generácii. Úžasná tuhosť poskytujúca rýchlu akceleráciu a najvyššiu precíznosť pri ovládaní sa stretáva s vynikajúcim komfortom v sedle. Táto kombinácia umožňuje zvládnuť akúkoľvek úlohu, bez ohľadu na jej dĺžku, s najlepšími známkami.

Avšak pre inovatívnu značku ako je MERIDA, je snaha o zdokonalenie presne tým motorom, čo poháňa naše konštruktérske oddelenie vpred. A sme hrdí na to, že v modelovom roku 2016 môžeme predstaviť štvrtú generáciu modelu SCULTURA, ktorá je opäť o krok ďalej pred svojim predchodcom.

Už samotné čísla tohto nového pracovného nástroja UCI WorldTour tímu LAMPRE-MERIDA sú ohromujúce: 740 gramov vážiaci rám*, menej ako 1000 gramov pre rámový set s novo navrhnutou vidlicou! Základom pre dosiahnutie týchto vynikajúcich parametrov je nový proces spracovania karbónu, na ktorý tento krát MERIDA vsadila. Pre každú veľkosť rámu špeciálne vyrobené syntetické pozitívne jadro umožňuje pri manuálnom ukladaní jednotlivých karbónových plátov ich optimalizované rozloženie a zároveň použitie menšieho množstva materiálu – výsledkom je vyššia výkonnosť pri nižšej hmotnosti.

Samozrejme tento nový evolučný stupeň so svojou radikálnou diétou neznamená stratu všetkých tých výnimočných vlastností, ktorými bola známa už predchádzajúca SCULTURA – práve naopak! Extra široké napojenie novej dolnej rámovej trubky, ktorá prevzala klinovitý profil aerodynamicky optimalizovaných trubiek „NACA Fastback“ z modelu WARP TT, ešte zvýšilo prenos sily zo stredového zloženia Pressfit-386. Zoštíhlená je aj hlavová trubka. Pre lepšie obtekanie vzduchu je tvarom prispôsobená kužeľovitému krku vidlice s priemerom horných 1 1/8“ rozšírených na dolných 1 1/4“. Vysoká tuhosť hlavovej oblasti rámu umožňuje precíznosť ovládania aj pri najvyšších rýchlostiach.

„Rýchlosť“ sama o sebe bola hlavnou témou pri vývoji novej generácie SCULTURA. Kým pri modeloch do roku 2015 nebola pre konštruktérov aerodynamika pri vývoji tým hlavným parametrom, pre nástupcu sa stali dlhé hodiny strávené vo veternom tuneli povinnosťou.

Okrem optimalizovaných tvarov trubiek sú to viaceré „drobné detaily“, na základe ktorých sa zlepšené aerodynamické parametre novej SCULTURY posúvajú o poznanie bližšie k čistokrvným aerodynamickým pretekárskym strojom, ako je REACTO. Optimalizované bolo napríklad vnútorné vedenie laniek radenia a bŕzd. Zadná brzda bola dokonca premiestnená do oblasti za stredovým zložením. Okrem lepšieho obtekania vzduchu to naviac prináša veľmi príjemný „vedľajší efekt“: zrušenie malého mostíka spájajúceho horné vzpery zadnej stavby umožňuje jej vyššiu horizontálnu pružnosť a tým pádom ešte vyšší komfort v sedle.

Pri predchádzajúcom modeli SCULTURA boli z „komfortných“ dôvodov používané 23 mm široké pneumatiky – čo je ešte donedávna najbežnejšie používaný rozmer medzi pretekármi. Nová verzia už využíva 25 mm široké pneumatiky, čím potvrdzuje svoje ambície stať sa cestným bicyklom zajtrajška. Konštruktéri pritom nemuseli kvôli väčšiemu priestoru pre pneumatiky pristúpiť ku predĺženiu zadnej stavby. Krátka, len 400mm, zadná stavba totiž zaručuje maximálnu obratnosť a ostré ovládanie bicykla. Je to ďalší dôkaz, že cieľom nášho vývojového centra je dosiahnutie technickej dokonalosti. Ultraľahká, extrémne komfortná, rýchlejšia ako kedykoľvek predtým: život sa stáva ľahším. SCULTURA 2016!

 

 

PREHĽAD VYBRANÝCH PRVKOV

Ľahšia ako 1000 gramov*! Nová SCULTURA súperí o titul najľahšieho sériovo vyrábaného bicykla
a tým vytvára vynikajúcu kombináciu excelentnej hmotnosti, špičkovej aerodynamiky a komfortu.

+ Hmotnosť rámu: 740 g* (680 g* vo verzii CF5)
+ Rámová sada s novou vidlicou: 985 g*
+ Vnútorné vedenie káblov plne pripravené pre „Di2“
+ Možnosť použitia pneumatík až do šírky 25 mm
+ Obratná vďaka 400mm zadnej stavbe
+ Zadná brzda typu Direct Mount