Nové REACTO 2018 - Aerodynamika a jednoduchosť v jednom

NOVÉ REACTO

VÝBORNÁ AERODYNAMIKA A JEDNODUCHOSŤ ZÁROVEŇ

 

 

Náš aerodynamický špeciál REACTO bol pôvodne predstavený v roku 2011. Postupne bol vylepšovaný, pričom zásadná zmena prišla v roku 2013 v podobe druhej generácie modelu REACTO. S blížiacou sa kolekciou modelov 2018 však prichádza aj kompletná obnova REACTA, ako jeho tretia generácia. Pôvodná verzia REACTA svetu predstavila koncept sedlovky S-FLEX, ale ešte to nebol 100% špecializovaný aero bicykel, zatiaľ čo REACTO II predstavené v roku 2013 (pre sezónu 2014) bol náš prvý čistokrvný aerodynamický rám určený pre šprintérov a pre jazdcov do únikov. Aj preto perfektne vyhovoval potrebám našej vtedy novej spolupráci s tímom LAMPRE-MERIDA. Úžasné aero hodnoty, vynikajúca tuhosť v oblasti hlavovej trubky a výnimočný prenos sily z neho spravili najpoužívanejší bicykel tímu, ktorému sa vo svojej histórii podarilo nazbierať množstvo top výsledkov.

Ale po troch rokoch účinkovania na trhu a množstve zmien v aero segmente nastal čas vrátiť sa opäť za rysovaciu dosku, aby sme vytvorili REACTO III – najľahší a najaerodynamickejší cestný bicykel v histórii značky MERIDA.

Ako jeden z bicyklov používaných jazdcami tímu BAHRAIN MERIDA, známy svojím skvelým prenosom výkonu na cestu, ako aj svojim komfortom (vzhľadom na to, že sa jedná o aero bicykel), bolo ďalšie zlepšenie modelu REACTO náročnou úlohou.

Napriek tomu sme boli schopní vylepšiť aerodynamiku ešte o 5%, pričom vďaka novému vrstveniu karbónových vrstiev sme zároveň znížili hmotnosť. Zachovať jednoduchosť bolo pritom jedným z hlavných cieľov, pretože príliš komplikované riešenia sú nočnou morou mechanikov, výsledkom čoho bývajú vysoké účty za servis.

Nový modelový rad REACTO naviac prichádza aj vo verzii s kotúčovými brzdami, pričom rozdiel v aerodynamickej účinnosti medzi kotúčovými a ráfikovými brzdami je menej ako jeden watt. A so všetkou touto rýchlosťou k dispozícii dávajú kotúčové brzdy v rýchlych zjazdoch jednoznačný zmysel.

ĎALŠIE ZLEPŠENIE AERODYNAMIKY

Oproti predchádzajúcemu modelu sa nám podarilo zlepšiť aerodynamický výkon o približne 8 wattov, čo zodpovedá zhruba 5% zlepšeniu. Dosiahnuté to bolo vďaka zoštíhleniu profilov trubiek, nižšie umiestnenému napojeniu horných vzpier zadnej stavby na sedlovú trubku a jednodielnemu kokpitu, ktorý plynulo prechádza do rámu bicykla.

Aby sme to dali do perspektívy: ak idete 100km sólo jazdu na REACTE, ušetríte toľko energie, ako keby ste šli na klasickom bicykli s okrúhlym profilom trubiek, ale pritom by ste 30 km z celkovej dĺžky šli v závetrí.

ZLEPŠENIE KOMFORTU

Zlepšiť komfort sa nám podarilo vďaka prepracovaniu horných vzpier zadnej stavby, ako aj sedlovky S-Flex so štíhlejším profilom a väčším výrezom v sedlovke. Zlepšenie v tejto oblasti je približne o 10%.

ZNÍŽENIE HMOTNOSTI

Celková úspora hmotnosti kompletného rámového setu vrátane sedlovky je oproti predchádzajúcemu modelu nasledovná:
REACTO II s ráfikovými brzdami:   2.046 g
REACTO III s ráfikovými brzdami: 1.695,5 g

                                      REACTO II (2014-17)                        REACTO III (2018)
Rám                              1.250 g                                              1.010 g
Vidlica                          406 g                                                 368 g
Sedlovka                      300 g                                                 235 g
Sedlová objímka          30 g                                                   30 g
Hlavové zloženie         60 g                                                   52,5 g
                                      2.046 g                                              1.695,5 g
 
                                                                                Zlepšenie  17.13 %

Celkové zníženie hmotnosti o 17,13 % bolo dosiahnuté vďaka zoštíhleniu priemeru trubiek a použitiu iných kombinácii vrstvenia karbónu.

ZACHOVANIE TUHOSTI

Vďaka rozmernej oblasti stredového zloženia a veľkému prierezu trubiek sme boli schopní zachovať skvelé hodnoty tuhosti predchádzajúcej verzie.

VYUŽITIE NOVÝCH PRAVIDIEL UCI

Upravené horné vzpery zadnej stavby s väčším prehnutím smerom ku kazete poskytujú väčšiu aerodynamickú výhodu.

PRIBUDLA MOŽNOSŤ VOĽBY KOTÚČOVÝCH BŔZD

Ako sa technológia vyvíja, sú aj naše bicykle REACTO pripravené využívať najnovšie technológie. Lepšia kontrola, menej hluku a vyššia bezpečnosť!

DISC COOLER

Kotúčové verzie sú v prednej aj zadnej časti vybavené našou technológiou chladenia kotúčov Disc Cooler. Kovaný hliníkový komponent pod predným aj zadným brzdovým strmeňom umožňuje odviesť teplo z bŕzd pomocou svojich CNC opracovaných rebier. Testy ukazujú, že chladič Disc Cooler znižuje teplotu bŕzd o približne 35 % a zároveň skracuje dobu chladenia, čím optimalizuje výkonnosť bŕzd.

DIZAJN S INTEGROVANÝM KOKPITOM

Hlavová a horná rámová trubka sú navrhnuté tak, aby sa plynulo napájali na kokpit FSA Metron 5D. Takéto dizajnové riešenie ponúka perfektnú rovnováhu medzi prínosom vo výkone bez obetovania jednoduchosti vedenia káblov a údržby.

VEDENIE KÁBLOV

Nové REACTO využíva osvedčený systém vnútorného vedenia káblov, aký je použitý na aktuálnom modeli SCULTURA, s väčším výstupným otvorom na spodnej rámovej trubke. Pre rôzne kombinácie Di2, mechanického radenia, kotúčových alebo ráfikových bŕzd sú dostupné rôzne krytky. Naviac je tento systém jedným z najjednoduchších systémov vnútorného vedenia káblov. Nové riešenie vedenia káblov nemá merateľný negatívny dopad na aerodynamiku.

GEOMETRIA

Rám REACTO CF4 z väčšej časti zdieľa geometriu s našou osvedčenou pretekárskou geometriou modelu SCULTURA CF4. To znamená kratšiu hlavovú trubku a relatívne dlhší rám, ktorý robí bicykel rýchlym a obratným. S bicyklom REACTO sa tak môžete vrhnúť do ostrých zákrut bez straty kontroly. Geometria CF2 ponúka trochu uvoľnenejšiu pozíciu, kde jazdec sedí o niečo viac vzpriamene, čo je dôsledok najmä mierne vyššej hlavovej trubky. Táto geometria sedí ľuďom, ktorí nie sú úplne zvyknutí na pretekársku pozíciu. Najväčší rozdiel je dĺžka hlavovej trubky a jemne kratšia dĺžka rámu.