Nový Big.Nine & Big.Seven 2017

 

CROSS COUNTRY SA PRÁVE STALO EŠTE ZAUJÍMAVEJŠÍM

NÁŠ VÝVOJOVÝ CIEĽ

Kombinácia nízkej hmotnosti, atraktívneho dizajnu a splnenie požiadaviek jazdcov MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM-u bola hlavným cieľom pri vývoji nového BIG.NINE/BIG.SEVEN. Strávili sme mnoho času, aby sme dosiahli perfektné hodnoty geometrie, komfortu a tuhosti. Funkčné prvky, ako sú FLEXSTAY horné aj spodné vzpery zadnej stavby fungujúce na princípe plochej pružiny, účinne prispievajú ku zvýšeniu jazdného komfortu, pričom dokážu absorbovať aj ostré nárazy pri náročných zjazdoch. Jazdec nového BIG.NINE/SEVEN môže efektívne ťažiť aj z našich skúseností z vývoja cestných bicyklov. Na rámoch týchto XC noviniek je použitá spodná rámová trubka s aerodynamickým profilom - inšpirovaná práve najnovšou generáciou cestného modelu MERIDA SCULTURA.

ÚČEL

Nové BIG.NINE/BIG.SEVEN sú jednoznačne zamerané na rýchle cross-country a to nie len kvôli úzkej spolupráci s MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM-om. Najmä najvyšší model rámu CF5 je navrhnutý pre prevodové systémy 1x, čo ale neznamená, že sa nebude cítiť doma aj na maratónskych a dlhých vytrvalostných pretekoch. FLEXSTAY zadná stavba v kombinácii s S-FLEX sedlovkou robia z modelov BIG.NINE/BIG.SEVEN jedny z najkomfortnejších hardtailov vo svojej triede, vďaka čomu sú tak skvelými spoločníkmi aj na dlhé vytrvalostné podujatia.

HMOTNOSŤ, MATERIÁL A TUHOSŤ

Verzia CF5
Hmotnosť rámu: 900 g +/- 3% (veľkosť M 29“)
Hmotnosti doplnkov rámu:
Smart entry: 8 g
Pätka: 17 g
Pevná oska DT: 48 g (+28 g páčka)
Sedlová objímka: 10 g
Chránič zadnej stavby: 6 g
Chránič spodnej rámovej trubky: 15 g
Celková hmotnosť: 1005 g

Nové BIG.NINE/BIG.SEVEN sú dostupné v dvoch karbónových verziách rámov. Najvyššia úroveň CF5, používaná aj jazdcami MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM-u, je zameraná na dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti a zároveň vysokej tuhosti. Pre dosiahnutie super nízkej hmotnosti CF5 boli v porovnaní s verziou CF3 vykonané nasledujúce modifikácie:

+ použitie high-end karbónových vlákien
+ hmotnosť optimalizujúce vrstvenie karbónu, keď ukladanie vrstiev trvá takmer dvakrát dlhšie, ako v prípade rámu CF3
+ použitie EPS jadra počas výroby
+ rám CF5 je navrhnutý len pre prevodové systémy 1x, keď takmer všetci profi pretekári už presedlali na prevody 1x
+ integrované misky hlavového zloženia

ROZHRANIA

HLAVOVÉ ZLOŽENIE

+ CF5 – integrované misky hlavového zloženia (nižšia hmotnosť)
+ CF3 & LITE – semi integrované

PREŠMYKOVAČ

+ CF5 – vhodný len pre 1x prevodové systémy
+ CF3 & LITE – rozhranie pre "Low Direct Mount" prešmykovač s bočným ťahom

VYÚSTENIE VEDENIA LANIEK A HADÍC NA DOLNEJ ZADNEJ STAVBE (RÁMY CF5 & CF3)

+ čistejšie riešenie
+ na ráme ostáva menej špiny a blata
+ hadičky a lanká sú lepšie chránené
+ káble sú upevnené vo vnútri rámu (v oblasti stredového zloženia), aby sa zabránilo ich klepaniu o steny rámu
+ na verzii LITE vychádzajú lanká z rámu pred stredovým zložením
+ rovnaký systém, ako je použitý aj na našich celoodpružených bicykloch

ROZHRANIA SPOLOČNÉ PRE CF5, CF3 & LITE

+ použitie štandardu Boost na zadnom kolese pre zvýšenie jeho tuhosti
+ Smart Entry
+ perfektne napasované a veľmi ľahké chrániče zadnej stavby a spodnej rámovej trubky
+ 30,9mm sedlovka
    - vyššia životnosť a menšia náchylnosť na poškodenie
    - obvyklý rozmer bežne dostupných teleskopických sedloviek
+ Post Mount rozhranie zadnej brzdy
+ pripravené pre Di2
+ BB92 štandard stredového zloženia

GEOMETRIA

O 1 cm skrátená hlavová trubka jazdcovi umožňuje preniesť viac hmotnosti na predné koleso, čím sa dosiahne super agresívne zatáčanie a zlepšenie jazdných vlastností v stúpaniach. Naviac, zadná stavba bola skrátená o 7 mm, vďaka čomu je rám na trailoch ešte obratnejší. Úplnou novinkou pre rok 2017 je natiahnutie dĺžky rámu o 25 mm. V kombinácii s kratším predstavcom (napríklad José Hermida teraz jazdí s 80mm predstavcom, doteraz zvykol používať 110mm) umiestňuje jazdca viac “do” bicykla, čo zlepšuje ovládateľnosť. Geometria rámov CF5, CF3 a LITE je identická.

VYBRANÉ KOMPONENTY MERIDA

GRIPY MERIDA TEAM

+ pár váži len 27 g
+ napriek veľmi nízkej hmotnosti ponúkajú vysoký komfort

SEDLOVKA MERIDA TEAM S-FLEX

+ extra komfort vďaka zvýšenej vertikálnej pružnosti
+ hmotnosť len 190 g
+ verzia TEAM – celokarbónová
+ verzia EXPERT – korunka je z hliníkovej zliatiny

RIADÍTKA MERIDA TEAM

+ rovné riadítka
+ šírka 720 mm
+ hmotnosť 130 g

OSKY NÁBOJOV NA MODELOCH 9000 & TEAM

+ na mieru vyrobená oska DT Swiss – s odnímateľným 6mm imbusovým kľúčom, ktorý je možné použiť aj na pevnú osku prednej vidlice
+ hmotnosť osky bez imbusového kľúča je 48 g

RÁFIKY MERIDA EXPERT CC

+ 405 g pre 29“
+ 395 g pre 27,5“
+ vnútorná šírka ráfika: 22,8 mm
+ vhodné pre bezdušové riešenie obutia
+ bezpätkové (hookless) ráfiky
+ použité na modeloch BIG.NINE / BIG.SEVEN 6000, XT, 5000, 4000, 900 a 800

 

 

 

 

 

Geometria
Big.Nine & Big.Seven