Nový Big.Nine & Big.Seven 2017

 

Päť rokov vývoja, jeden cieľ:
Najrýchlejšia pretekárska Merida všetkých čias!

Po piatich rokoch úspešného lovu titulov a pódiových umiestnení sa tímový bicykel MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMu opäť narodil. Ako bicykel, ktorý bol dekorovaný víťazstvami v Svetovom pohári, majstrovstvách Európy a sveta a ktorý ťažil zo skúseností a vedomostí nášho pretekárskeho tímu, je BIG.NINE stelesnením moderného poňatia hardtailových horských bicyklov. Dostupné v hliníkovej alebo karbónovej verzii, predstavujú modely z karbónových vlákien najvyššie technologické schopnosti našich návrhárov a konštruktérov. Náš najvyšší model rámu CF5 váži len 900g, čím sa dostáva pod úroveň svojho predchodcu, pričom sme ale zároveň zlepšili jeho tuhosť. BIG.NINE naviac profituje z množstva ďalších nových technológii, ktoré boli do modelu zapracované a vylepšujú ho tak aj v ostatných oblastiach. Štandard Boost dodáva kolesám skvelú tuhosť, aerodynamicky tvarované trubky dodávajú potenciál pre vyššiu rýchlosť, nové spodné vzpery zadnej stavby s ešte nižším profilom a detailne tvarované horné vzpery zas zvyšujú komfort. Vďaka technológii „Smart Entry“ sú lanká a hadičky vedené vnútrom rámu, kde držia pevne na mieste a nevydávajú tak žiadne hrkotavé zvuky. Nová moderná geometria a možnosti voľby prevodov sú perfektne zvolené pre jeho účel, ako náš nový pretekársky hardtail.

Komfortná sedlovka

Naša novo vyvinutá sedlovka „S-Flex“ so svojou „hlavou Kobry“ spolu v kombinácii so zadnou stavbou Flex Stay dodáva nášmu BIG.NINE neuveriteľný komfort. Nový je takisto priemer sedlovky: teraz s priemerom 30,9 mm je sedlová trubka pripravená aj na polohovateľnú sedlovku aj s diaľkovým ovládaním.

ZADNÁ STAVBA FLEX STAY

Mierne zakrivené a s hrúbkou len 10 mm: Horné vzpery zadnej stavby „Flex Stay“ na BIG.NINE ponúkajú značnú redukciu otrasov a vibrácii prenášanú z povrchu. Ľanové vlákna („Bio Fiber Damping Compound“) sú vtkané do karbónovej štruktúry a pomáhajú ďalej zlepšiť tlmiace vlastnosti.

ZADNÝ NÁBOJ BOOST 148

Nový štandard Boost so šírkou 148 mm je o 6 mm širší v porovnaní s konvenčnými zadnými nábojmi. Hlavne 29-ky profitujú z tohto nového štandardu: Plochejší uhol špíc voči ráfiku zvyšuje tuhosť, naviac je možné skrátiť zadnú stavbu, čo ďalej zlepšuje obratnosť bicykla.

 

RÁM POD 900G

Hmotnosť menej ako 900 g! Rám BIG.NINE CF5 vo veľkosti M dokonca podliezol hmotnosť našej legendárnej 26“ rakety O.NINE.

MODERNÁ GEOMETRIA XC

V porovnaní s predchodcom značne dlhší rám (hodnota Reach 422mm vo veľkosti M) kombinovaný so strmším uhlom sedlovej a hlavovej trubky a predstavcom s dĺžkou len 80mm dodávajú novému BIG.NINE XC-geometriu budúcej generácie. Jazdec je perfektne integrovaný do bicykla, agresívna obratnosť sa stretáva so stabilnou pokojnosťou – perfektné pre dnešné náročné trate XC.

AERODYNAMICKÝ PROFIL TRUBIEK

Rýchlo dopredu! Sedlová a spodná rámová trubka pozorne nasledujú príklad aerodynamicky optimalizovaných cestných bicyklov REACTO a SCULTURA. Kvapkovitý profil trubiek so skrátenou zadnou časťou „NACA Fastback“ nového BIG.NINE citeľne a merateľne znižujú odpor vzduchu.

STREDOVÉ ZLOŽENIE

Stredové zloženie BB92 poskytuje extrémne široké napojenie so spodnou rámouvou trubkou, čo tak zvyšuje tuhosť a tým pádom aj akceleráciu bicykla.

 

 

 

Modely

Prehľad modelov rady BIG.NINE aj s kompletnými špecifikáciami nájdete tu.

Prehľad modelov rady BIG.SEVEN aj s kompletnými špecifikáciami nájdete tu.

 

Geometria
Big.Nine & Big.Seven