Technológie

12-148 zadná pevná osa 'BOOST'

Vďaka zväčšeniu šírky nábojov kolies o 6 mm je uhol špíc voči ráfiku plochejší, čo má za následok tuhšie a pevnejšie koleso. Obzvlášť pri 29-kových a 650b+ kolesách a v kombinácii s pevnou oskou, ktorá takisto zvyšuje tuhosť, je to veľmi žiadaný efekt. Okrem toho širšie osky a kľuky so širšou oskou posúvajú reťazovú linku viac dovonka, vďaka čomu je možné použiť extra krátke spodné vzpery zadnej stavby pre obratnejšiu geometriu bicykla.

Casting Motor Bracket

Všetky bicykle osadené novou E-MTB sadou Shimano E8000 ako eBIG.TRAIL, eONE-TWENTY a eONE-SIXTY sú vybavené novou základňou motora “Casting Motorbracket”. Tento držiak odliaty z hliníka, umožňuje dosiahnuť extrémne komplexné tvary a pritom zachovávať veľmi malé tolerancie, vďaka čomu bolo možné dosiahnuť integrovaný vzhľad ako aj zlepšiť výkon motora.  

C-Mount

Bicykel môže byť mnohým: Rekreačným partnerom, športovým náradím, jednoduchým spôsobom dopravy… a všetko toto má spoločné to, že môžete potrebovať niečo odniesť. Či už je to kufrík pri ceste do kancelárie, denný nákup alebo dokonca vaše deti vo vhodnej detskej sedačke. Potrebná vec pre všetko toto je zadný nosič – bicykle MERIDA s technológiou “C-Mount” majú úchyty pre zadný nosič (niektoré naše modely vyžadujú špecifické zadné nosiče) už integrované, čo robí ich inštaláciu super rýchlou a jednoduchou.

Disc Cooler

Kotúčové brzdy na cestných bicykloch sú najväčšou inováciou v tomto segmente. Obzvlášť v dlhých zjazdoch benefitujú cestné bicykle z nášho špecifického chladiaceho systému, pretože sú častokrát osadené menšími kotúčmi ako väčšina horských bicyklov. Predná brzda je dostatočne chladená tokom vzduchu, ale pretože zadná brzda je viac zakrytá, je chladič “Disc Cooler” pri odvode tepla veľmi užitočný, vďaka čomu tak brzda poskytuje konštantný brzdný výkon.

F-Mount

Čím krajšie je počasie, tým viac zábavy máte pri jazde na bicykli a naopak. Tento jednoduchý vzorec platí až do chvíle objavenia dobre vyzerajúceho a technicky dobre fungujúceho riešenia integrovaných blatníkov do vášho bicykla. Bicykle MERIDA s rozhraním “F-Mount” majú úchyty pre blatníky (niektoré naše modely vyžadujú špecifické blatníky) už integrované, čo robí ich inštaláciu super rýchlou a jednoduchou.

Internal Block System

So systémom "MERIDA Internal Blocksystem" vyvinuli experti vývojového centra MERIDA šikovné riešenie pre ochranu karbónových rámov pred poškodením v dôsledku hrubého kontaktu s riadítkami (napríklad pri páde). "MIB" je kompletne vnútorné riešenie, ktoré je neuveriteľne ľahké a nenápadné. Mechanizmus systému je upevnený na krku vidlice, ukrytý v hlavovej trubke rámu. Jeho úlohou je umožniť riadítkam sa otočiť iba o určitý uhol a zastaviť ich skôr, než brzdové páčky narazia do rámu.

Race Link

Toto je náš systém zadného odpruženia, ktorý sme optimalizovali pre použitie na Cross Country a moderný svet jednoprevodníkov. Je to prepákovaný jednočap, má super ľahké karbónové vahadlo (vážiace len 80 gramov) a umožňuje tak vytvoriť ľahkú a efektívnu zadnú stavbu, ktorej kinematika totálne eliminuje pohupovanie pri pedálovaní pri sagu nastavenom na 25%. Citlivá pri začiatku zdvihu, so stabilnou platformou v strede a progresívna na konci zdvihu - RACE LINK funguje majstrovsky v náročných výjazdoch aj zjazdoch

Smart Entry

Vnútorné vedenie káblov zdokonalené: Zatiaľ čo konvenčné riešenia majú často nevýhodu, že káble vnútri rámu sa môžu pohybovať, náš systém SMART ENTRY ich zachytí pod napätím. Toto rišenie tak zaistí, že vás nebudú rušiť zvuky klepotajúcich káblov keď trail začne byť hrboľatý. A pretože vstupy káblov sú vymeniteľné, je možné použiť viaceré systémy: Di2, hydraulické hadičky, mechanické káble... Dostupné od modelovej rady 2016 v rade modelov ONE-Twenty a NINETY-SIX

Superlight 16 Alloy

Vždy sa dá byť ľahší…? Aspoň v rámci vnútornej súťaže medzi MERIDOU vyvinutými zliatinami “Racelite 61” a “Prolite 66” je už konkurencia obrovská. Ale naša zliatina “Superlite 16 Alloy” posúva hranice ešte ďalej. Táto nová špičková hliníková zliatina umožňuje použiť super tenké steny trubiek pričom naďalej poskytuje úžasnú pevnosť – čo je ideálne pre náročné offroadové využitie. Prvýkrát je použité v sezóne 2017 v zadnej stavbe nového ONE-SIXTY.

Bio Fiber Damping Compound

Príroda poslúžila ako vzor pri konštrukcii niektorých karbónových komponentov s integrovanými prírodnými ľanovými vláknami, vyznačujúcimi sa najmä jednou nanajvýš dôležitou črtou: vysoko efektívne tlmenie vibrácií. Pevné karbónové vidlice, či zadné stavby horských aj cestných bicyklov sa tak zmenia na skutočné zázraky komfortu, keď sú tieto prírodné vlákna zakomponované do torzne odolnej karbónovej štruktúry.

Nano-Matrix Carbon

Bicykle s karbónovým rámom sú vzhľadom na ich určenie častokrát vystavované nadmernému namáhaniu. Pre zvýšenie kvality použitého materiálu používa MERIDA túto prémiovú technológiu: uhlíkové pláty sú obohatené o špeciálne nanočastice, ktoré zosilňujú štruktúru epoxidovej živice. Týmto spôsobom sa dá úspešne zvýšiť odolnosť finálneho výrobku proti nárazu až o 40%.

AWS

Anti Wrinkle System - Vďaka svojim technologickým vlastnostiam otvára karbón dizajnérom a vývojárom mnoho vynikajúcich možností, aké pre výrobu bicyklov neponúka žiaden iný konštrukčný materiál. Štruktúra jeho vonkajšieho povrchu je naozaj fascinujúca, ale ako to vyzerá vo vnútri rámu? MERIDA vkladá do foriem špeciálne 3D silikónové vložky, ktoré výrazne znižujú tvorbu vrások na vnútorných stenách rámu. Výsledkom je vyššia tuhosť a odolnosť a zároveň aj nižšia hmotnosť.

Dvojkomorová technológia

Vďaka špeciálnej vystužujúcej priečke integrovanej v nohách cestných karbónových vidlíc dosiahla MERIDA kombináciu dvoch zdanlivo protichodných technologických charakteristík: výnimočné hodnoty torznej tuhosti pre maximálnu kvalitu riadenia a bezpečnosti na strane jednej a určitú mieru tlmiacej flexibility na strane druhej. Cestné karbónové vidlice MERIDA sú vďaka tomu vysoko bezpečné aj komfortné zároveň.

Flex-Stay

Cestné bicykle a MTB hardtaily nemajú systém zadného pruženia. Týmto dosahujú svoju nízku hmotnosť, ale aj schopnosť efektívne preniesť výkon jazdca na pohyb vpred. Ale pevná zadná stavba zároveň prenáša akékoľvek nárazy na telo jazdca, čo má negatívny vplyv na jeho výkonnostný potenciál. "Flex Stay" konštrukcia zadnej stavby však dokáže tieto neželané vplyvy účinne eliminovať: jej špeciálny dizajn absorbuje nárazy od podkladu a redukuje vzniknuté vibrácie.

VPK: Virtual Pivot Kinematics

Vlastný systém zadnej stavby "Virtual Pivot Kinematics" (VPK) s virtuálnym bodom otáčania používa MERIDA pri veľkozdvihových celoodpružených rámoch modelov ONE-FORTY-B, ONE-SIXTY a FREDDY. Táto koncepcia umožňuje, že všetky bicykle z kategórií 145, 160 alebo 180 mm dokážu jazdcovi ponúknuť vynikajúcu citlivosť v kombinácii s neutrálnym správaním sa pri zábere a pri brzdení.

M.O.R.E. Odpruženie

MERIDA Optimized Ride Engineering - Mení sa výkonnosť celoodpruženého systému so zmenou veľkosti rámu? Nemusí to tak byť! Vďaka technológii "M.O.R.E. Suspension" (MERIDA Optimized Ride Engineering) dosahujú všetky podporované jednočapové koncepcie pruženia do zdvihu 120 mm rovnako perfektnú kinematiku z hľadiska citlivosti a neutrality prenosu sily pri všetkých dostupných veľkostiach rámu.

Double stop

Zadné odpruženie často spôsobuje problémy s vedením laniek zadného radenia (napr. formovanie nadmerných oblúkov bowdenu, poškrabanie laku rámu, ťažší chod lanka, neželané samovoľné preradenie), ktoré sú spôsobené pohybom zadnej stavby počas jej stláčania. Vďaka dvojitému prerušeniu pomocou špeciálnych "Double Stop" ukončení zostáva dĺžka lanka vždy konštantná. Navyše, vďaka veľkému otvoru pre lanká v spodnej rámovej trubke dáva "Down Tube Exit" zbohom nepraktickej manipulácii s vnútorne vedenými lankami.

Down Tube Exit

Zadné odpruženie často spôsobuje problémy s vedením laniek zadného radenia (napr. formovanie nadmerných oblúkov bowdenu, poškrabanie laku rámu, ťažší chod lanka, neželané samovoľné preradenie), ktoré sú spôsobené pohybom zadnej stavby počas jej stláčania. Vďaka dvojitému prerušeniu pomocou špeciálnych "Double Stop" ukončení zostáva dĺžka lanka vždy konštantná. Navyše, vďaka veľkému otvoru pre lanká v spodnej rámovej trubke dáva "Down Tube Exit" zbohom nepraktickej manipulácii s vnútorne vedenými lankami.

Float Link

Táto konštrukcia odpruženej zadnej stavby využíva tzv. "plávajúci" tlmič: spodný montážny bod tlmiča sa pohybuje spolu so systémom a ponúka tak veľmi citlivú charakteristiku odozvy. Zároveň toto riešenie umožňuje inžinierom ovplyvniť pomer prepákovania a progresiu zdvihu zadnej stavby optimálnym spôsobom. V praxi tak "Float Link" prináša pocit vyššieho zdvihu, ako je skutočne k dispozícii. Navyše, zrušenie uchytenia tlmiča k rámovému trojuholníku dodáva bicyklu čistý vzhľad.

Guided Remote

Dobré vedenie: "Guided Remote" zabezpečuje, že bowden diaľkového ovládania je perfektne vedený priamo ku zadnému tlmiču - čisto a elegantne nielen vizuálne, ale aj technologicky. Tento koncept použitý napríklad pri novom ONE-TWENTY zaisťuje odstránenie neželaného pohybu lanka. Výhodou je optimálna funkcia ovládania v každej situácii. Vedenie bowdenu zároveň nepoškriabe lak rámu bicykla.

C-S Post Mount Disc

"Chain Stay Post Mount Disc" - za touto technológiou sa skrývajú tri poznatky. Za prvé: umiestnenie brzdy vo vnútri rámového trojuholníka optimálne chráni brzdu pred vonkajšími vplyvmi. Za druhé: telo brzdy je podopreté spodnou zadnou stavbou, ktorá je schopná rozložiť pôsobiace sily ideálnym spôsobom. A za tretie: vnútorne vedené hadičky elegantne vyúsťujú ku brzde zo spodnej zadnej stavby.

Modular Head

S použitím špeciálnych vložiek vlastného systému "Modular Head" môže byť efektívna dĺžka hlavovej trubky rámov MERIDA WARP TT predĺžená o 30 alebo 60 mm. Vďaka tomu si každý jazdec dokáže nájsť optimálne nastavenie posedu v súlade s jeho individuálnymi požiadavkami. Kým systém klasických podložiek nemá práve najlepší vplyv na tuhosť hlavovej oblasti, vložky "Modular Head" naopak zväčšujú opornú dĺžku hlavovej trubky.

Modular Cockpit

S modelom WARP TT vkladá tím LAMPRE-MERIDA svoju dôveru absolútnemu špecialistovi. Aby mal jazdec lepšiu pozíciu na bicykli, umožňuje vlastná konštrukcia značky MERIDA "Modular Head" predĺžiť efektívnu dĺžku hornej rámovej trubky pomocou špeciálnych vložiek (30 resp. 60 mm). V kombinácii s variabilnými možnosťami nastavenia opierok pre ruky aj aero nástavcov, nastaviteľnou dĺžkou predstavca a integráciou systému Di2, len znásobuje "modulárny kokpit" bicyklov WARP TT možnosti individuálneho nastavenia.

S-Flex

Aerodynamické cestné bicykle sú vždy extrémne tvrdé a nemilosrdné? Nie pri bicykloch značky MERIDA! Vďaka technológii "S-Flex" sa môže REACTO pochváliť pohodlím v sedle, ktoré je v tomto segmente výnimočné. Aerodynamicky optimalizovaná sedlovka s otvorom vyplneným elastomérom dokáže veľmi efektívne pohltiť nerovnosti na ceste. Takýmto spôsobom "S-Flex" efektívne ušetrí svojmu jazdcovi zásoby energie aj pri dlhých vzdialenostiach.

F-Flex

Technológia "F-Flex" aplikovaná vo vidliciach cestných modelov RIDE naznačuje, že konštrukcia týchto komfortných bicyklov zdieľa technologické princípy s aerodynamickým modelom REACTO EVO: najlepšia možná pružnosť skĺbená s maximálnym výkonom. "S-Flex" chráni zadnú časť REACTA pred tvrdými nárazmi. Podobným spôsobom zabezpečuje "F-Flex" vidlica efektívne pohlcovanie nerovností na ceste. Okrem vysokého komfortu poskytuje jazdcovi aj zvýšenú bezpečnosť ovládania.

NACA Fastback Profile

Špeciálne navrhnutý profil trubiek "NACA Fastback" našich modelov REACTO a WARP TT je založený na vyhodnotení dát, ktoré boli získané pri komplexných testoch v aerodynamickom tuneli (simulácia s figurínou jazdca aj sólo bicykla). Hlavne pri dolnej rámovej trubke, sedlovej trubke a trubkách hornej zadnej stavby sa ukázal kvapkovitý profil trubiek so zrezaným koncom z aerodynamického hľadiska ako optimálny. Tým sa dosiahla ideálna kombinácia kľúčových faktorov: tuhosti a aerodynamiky.

Flip Flop Seatpost Head

Hlavným cieľom aero bicykla je prirodzene ponúknuť čo najlepšie možné výsledky z hľadiska aerodynamiky. V prípade bicyklov MERIDA je hneď na druhom mieste maximálna schopnosť sa adaptovať jazdcovi. Pretože aj najlepšie výsledky z aerodynamického tunela môžu byť zbytočné, ak jazdec nie je schopný zaujať na bicykli optimálnu pozíciu a produkuje tak zbytočne vysoký odpor vzduchu. Vďaka sedlovke s upínacím mechanizmom "Flip Flop Head" na modeloch REACTO a WARP TT je možné optimálne nastaviť ľubovoľný sklon a pozíciu sedla.

Integrated Seatpost Clamp

Navrhovanie špičkových prostriedkov pre pretekárov WorldTour je podobný práci tímu Formuly 1: každý, aj najmenší nenápadný detail, môže spraviť vo výsledku rozhodujúce sekundy. Preto je integrovaná sedlová objímka našich modelov WARP TT a REACTO omnoho viac, než len vizuálny detail: takýto špeciálny spôsob upnutia sedlovky efektívne minimalizuje turbulencie na konci hornej rámovej trubky a tým šetrí dôležité energetické zásoby jazdca.

Di2 Ready

Podobne ako profesionálni cyklisti WorldTour, stále viac a viac cestných cyklistov vsádza na elektronické systémy radenia Shimano Di2, ktoré sú charakterizované vysokou spoľahlivosťou a efektívnou funkčnosťou bez námahy. Bicykle a rámy so symbolom "Di2 Ready" sú optimálne pripravené pre inštaláciu tejto technológie - špeciálne z hľadiska možnosti upevnenia batérie pod spodnou zadnou stavbou alebo v sedlovke.

Karbónová vidlica

Neodpružená predná vidlica cestných modelov je vyrobená z karbónových vlákien, pri niektorých modeloch v celokarbónovom prevedení. Karbónové vidlice MERIDA výborne pohlcujú vibrácie pri súčasne vysokej brzdnej aj bočnej tuhosti. Podstatne zvyšujú jazdný komfort a presnosť riadenia.

12-142 Zadná pevná oska

12mm pevná oska so šírkou 142 mm. Zvyšuje tuhosť a zaisťuje ideálnu pozíciu brzdového kotúča. Pri demontáži kolesa si nevyžaduje žiadne náradie.

15-100 mm predná pevná oska

15 mm pevná oska na prednom kolese poskytuje rôzne výhody: okrem vysokej torznej tuhosti zaručuje jednoduchú montáž kolesa a zároveň zachováva ideálnu pozíciu brzdového kotúča. Pretože na rozdiel od riešenia s klasickými rýchloupinákmi, je pozícia kolesa vo vidlici vždy presne rovnaká.

Internal Cable

Lanká zadnej brzdy a/alebo meničov prevodov sú vedené vnútrom rámu. Riešenie je "čisté" v dvojakom zmysle: jednak vzhľad bicykla pôsobí nerušene a zároveň lanká sú chránené pred nečistotami a vlhkosťou.

Post-Mount Disc

Priama montáž tela kotúčovej brzdy na zadnú stavbu rámu uľahčuje správne nastavenie bŕzd. S použitím vhodného adaptéra je možné založiť brzdové kotúče s väčším priemerom.

HFS - Hydroforming System

Kým mechanický TFS proces tvaruje rámové trubky zvonku, komplexný koncept "Hydroformingu" dosahuje želaný 3D tvar trubiek z hliníkovej zliatiny Prolite 66 pomocou vysokého tlaku horúceho oleja smerom zvnútra von.

Smooth Welding

Okrem výbornej funkčnosti ponúkajú rámy MERIDA aj presvedčivý vzhľad. Použitie špeciálnej zváracej technológie umožňuje vytvárať hladké zvary bez dodatočného opracovania a zoslabenia zvareného miesta.

TFS - Technoforming System

Vďaka svojej nízkej hmotnosti si hliník stále drží silnú pozíciu pri výrobe rámov. Inovatívne tvary, ktoré siahajú omnoho ďalej ako len okrúhle trubky, boli umožnené vďaka mechanickému formovaniu technológiou TFS. Použitý materiál: hliníková zliatina Racelite 6061.

Prolite 66 Triple Butted

Špičková hliníková zliatina poskytuje veľmi vysokú pevnosť a zároveň nízku hmotnosť. Super ľahké trubky s trikrát ťahanou hrúbkou stien umožňujú docieliť jednak vzrušujúci výsledný tvar, ale najmä optimálny pomer tuhosti ku hmotnosti (STW Ratio).

Racelite 6061

Vysoko pevná a ľahká hliníková zliatina známa z leteckého priemyslu. MERIDA túto zliatinu podrobuje ešte dodatočnej tepelnej úprave. Vďaka dvakrát ťahanej hrúbke stien je ideálna pre výrobu ľahkých a pevných rámov.

Remote Lock Out

Ovládanie uzamykania odpruženej vidlice a/alebo zadnej pružiacej jednotky je umiestnené priamo na riadítkach. Vďaka tomu je možné vidlicu a/alebo tlmič kedykoľvek uzamknúť bez toho, aby ste museli skladať ruky z riadítok.

X-Taper hlavová trubka

Kužeľovitá hlavová trubka s horným ložiskom štandardných 1 1/8" rozširujúca sa na širokú základňu spodného 1.5" ložiska. V kombinácii s adekvátnou vidlicou s rovnako kužeľovitým krkom prispieva ku vyššej tuhosti rámu a vidlice a taktiež k precíznemu ovládaniu.

Lock Out

Pri prudkých výjazdoch alebo na asfaltových cestách môžete zamknúť odpruženú vidlicu použitím ovládača na korunke vidlice a/alebo na tele tlmiča.

K-Mount pätka

Špeciálne navrhnutá koncovka zadnej stavby hliníkových rámov pre kotúčové brzdy, ktorá má integrované rozhranie pre montáž bočného stojana. Zaručí tak optimálnu torznú tuhosť aj počas brzdenia, čo je významný bezpečnostný prvok.