Technológie

12-100 predná pevná oska

Vybrané predné vidlice využívajú 100 mm širokú pevnú osku s priemerom 12 mm.

Pevná oska na prednom a/alebo zadnom kolese poskytuje rôzne výhody: okrem vysokej torznej tuhosti zaručuje jednoduchú montáž kolesa a zároveň zachováva ideálnu pozíciu brzdového kotúča. Pretože na rozdiel od riešenia s klasickými rýchloupinákmi je pozícia kolesa vo vidlici vždy presne rovnaká. Pri demontáži kolesa si nevyžaduje žiadne náradie.

12-148 zadná pevná oska 'BOOST'

Vďaka väčšej šírke nábojov kolies o 6 mm je uhol špíc voči ráfiku menej ostrý, čo má za následok tuhšie a pevnejšie koleso. Obzvlášť pri 29-kových a 650b+ kolesách a v kombinácii s príslušnou pevnou oskou, ktorá takisto zvyšuje tuhosť, je to veľmi žiadaný efekt. Okrem toho, širšie osky a kľuky so širšou oskou stredového zloženia posúvajú reťazovú linku viac dovonka. Vďaka tomu je možné použiť extra krátke spodné vzpery zadnej stavby a geometria bicykla je citeľne obratnejšia.

15-110 pevná predná oska 'BOOST'

Nový štandard Boost – širšie osky kolies; 110 mm vpredu a 148 mm vzadu.

Vďaka väčšej šírke nábojov kolies o 6 mm je uhol špíc voči ráfiku menej ostrý, čo má za následok tuhšie a pevnejšie koleso. Obzvlášť pri 29-kových a 650b+ kolesách a v kombinácii s príslušnou pevnou oskou, ktorá takisto zvyšuje tuhosť, je to veľmi žiadaný efekt.

 

BIG.NINE CF3 (2018)

Karbónový rám vyvinutý pre podmienky XC (hmotnosť približne 1,35 kg BIG.NINE veľ. M). Aerodynamicky tvarované trubky, trubky zadnej stavby profilované ako listová pružina pre maximálny komfort. Stredové zloženie BB92. Štandard osiek Boost a kónická hlavová trubka zaručujú tuhosť a precíznosť ovládania. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ zabraňuje klepaniu káblov. Vybavený integrovanými chráničmi spodnej rámovej trubky a dolných vzpier zadnej stavby.

BIG.NINE CF5 (2018)

Superľahký rám využívajúci najkvalitnejšie karbónové vlákna a EPS jadro (hmotnosť rámu približne 850 g BIG.NINE veľ. M, vrátane laku). Aerodynamicky profilované trubky, trubky zadnej stavby profilované ako listová pružina pre maximálny komfort. Štandard osiek Boost a kónická hlavová trubka zaručujú tuhosť a precíznosť ovládania. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ zabraňuje klepaniu káblov. Vybavený integrovanými chráničmi spodnej rámovej trubky a dolných vzpier zadnej stavby.

BIG.NINE LITE (2018)

ľahký rám vyvinutý pre podmienky XC. Trikrát ťahané trubky z hliníkovej zliatiny 6066 s aerodynamickým profilom. Stredové zloženie BB92, štandard osiek Boost a kónická hlavová trubka zaručujú tuhosť a precízne ovládanie. Vybavený integrovanými chráničmi spodnej rámovej trubky a dolných vzpier zadnej stavby.

BIG.TRAIL LITE (2018)

Rám z triple butted trubiek z ľahkej hliníkovej zliatiny 6066 tvarovaných pomocou technológie Hydroforming s vnútorným vedením laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Geometria rámu so svojou dlhou hornou rámovou trubkou a krátkym predstavcom je navrhnutá pre hravé jazdenie, precízne ovládanie zaručuje kónická hlavová trubka, štandard osiek Boost a super krátka zadná stavba.

Casting Motor Bracket

Konzola pre upevnenie motora v ráme odliata z ľahkej hliníkovej zliatiny umožňuje dosiahnuť mimoriadne komplexné tvary a pritom si zachovať minimálne tolerancie rozmerov, vďaka čomu bolo možné dosiahnuť integrovaný vzhľad, ako aj zlepšiť účinnosť motora.

C-Mount

Bicykel môže byť mnohým: partnerom pre voľný čas, športovým náradím, jednoduchým spôsobom dopravy… a všetko toto má spoločné to, že môžete potrebovať niečo odniesť. Či už je to kufrík pri ceste do kancelárie, denný nákup alebo dokonca vaše deti vo vhodnej detskej sedačke. Potrebný doplnok pre tento účel je zadný nosič – bicykle MERIDA s technológiou “C-Mount” majú už úchyty pre zadný nosič integrované v ráme (niektoré naše modely vyžadujú špecifické zadné nosiče). Vďaka nim je montáž nosiča jednoduchá a rýchla.

Disc Cooler

Kotúčové brzdy na cestných bicykloch sú jednou z najväčších inovácií v tomto segmente. Náš originálny chladiaci systém kotúčovej brzdy cestného bicykla je účinným benefitom obzvlášť v dlhých zjazdoch, pretože na rozdiel od horských bicyklov, cestné modely sú väčšinou osadené menšími kotúčmi. Predná brzda je dostatočne chladená prúdením vzduchu, ale keďže zadná brzda je v zakryte, je “Disc Cooler” pri odvode tepla veľmi užitočný. Brzda vďaka nemu poskytuje konštantný brzdný výkon.

E-BIG.NINE/SEVEN LITE (2018)

Pevný rám z trubiek z hliníkovej zliatiny Prolite 66 tvarovaných technológiou Hydroforming so športovou ale pritom stále komfortnou geometriou. Dostupný vo verzii s 29“ alebo 650B kolesami. Vnútorné vedenie laniek pomocou „Smart Entry“ zabraňuje klepotaniu káblov. Rám pre motor E8000 využíva odliatu konzolu motora a E6000 využíva kovanú platformu, pričom obe riešenia tvoria dizajn s integrovaným motorom v ráme a zároveň zabezpečujú extrémne pevné spojenie motora a rámu. Vybavený montážnymi bodmi pre blatníky, zadný nosič a stojan.

E-BIG.TRAIL LITE (2018)

Rám z hliníkovej zliatiny Prolite 66 tvarovaný technológiou Hydroforming s agresívnou trailovou geometriou. Kompaktné rozmery motora SHIMANO STEPS E8000 umožňuje postaviť rám s krátkou zadnou stavbou, ktorá bicyklu dodáva vysokú obratnosť.  Vnútorné vedenie laniek pomocou „Smart Entry“ zabraňuje klepotaniu káblov. Odliata konzola motora vytvára integrovaný vzhľad motora v ráme a poskytuje extrémne pevné spojenie rámu s motorom.

ENINETY-NINE LITE (2018)

Celoodpružený rám z hliníkovej zliatiny Prolite 66 so zdvihom zadnej stavby 100 mm tvarovaný technológiou Hydroforming a poháňaný super plynulým a spoľahlivým systémom SHIMANO STEPS 6000. Vnútorné vedenie laniek pomocou „Smart Entry“ zabraňuje klepotaniu káblov. Odliata konzola motora vytvára integrovaný vzhľad motora v ráme a poskytuje extrémne pevné spojenie rámu s motorom. Vybavený integrovanými montážnymi bodmi pre blatníky, zadný nosič a stojan.

EONE-SIXTY LITE (2018)

Rám z hliníkovej zliatiny Prolite 66 tvarovaný technológiou Hydroforming s agresívnou enduro geometriou a 160mm zdvihom zadnej stavby. Vďaka motoru SHIMANO STEPS 8000 je možné použiť krátku zadnú stavbu, ktorá zaručuje obratnosť bicykla. Vnútorné vedenie káblov pomocou „Smart Entry“ zabraňuje klepotaniu káblov. Odliata konzola motora vytvára integrovaný vzhľad motora v ráme a poskytuje extrémne pevné spojenie rámu s motorom.

EONE-TWENTY LITE (2018)

Rám z hliníkovej zliatiny Prolite 66 tvarovaný technológiou Hydroforming s agresívnou trailovou geometriou a 120mm zdvihom zadnej stavby. Vďaka motoru SHIMANO STEPS 8000 je možné použiť krátku zadnú stavbu, ktorá zaručuje obratnosť bicykla. Vnútorné vedenie káblov pomocou „Smart Entry“ zabraňuje klepotaniu káblov. Odliata konzola motora vytvára integrovaný vzhľad motora v ráme a poskytuje extrémne pevné spojenie rámu s motorom.

F-Mount

Čím je počasie krajšie, tým viac zábavy máte pri jazde na bicykli a naopak. Tento jednoduchý vzorec platí až do chvíle objavenia dobre vyzerajúceho a technicky dobre fungujúceho riešenia integrovaných blatníkov pre váš bicykel. Bicykle MERIDA s rozhraním “F-Mount” majú už úchyty pre blatníky integrované v ráme (niektoré naše modely vyžadujú špecifické blatníky). Vďaka nim je montáž blatníkov jednoduchá a rýchla.

Internal Block System

So systémom "MERIDA Internal Blocksystem" vyvinuli experti vývojového centra MERIDA šikovné riešenie pre ochranu karbónových rámov pred poškodením v dôsledku hrubého kontaktu s riadítkami (napríklad pri páde). "MIB" je kompletne vnútorné riešenie, ktoré je neuveriteľne ľahké a nenápadné. Mechanizmus systému je upevnený na krku vidlice, ukrytý v hlavovej trubke rámu. Jeho úlohou je umožniť riadítkam sa otočiť iba o určitý uhol a zastaviť ich skôr, než brzdové páčky narazia do rámu.

NINETY-SIX CF4 (2018)

Hlavný rámový trojuholník úrovne CF3 kombinovaný so zadnou stavbou úrovne CF5. Použitý karbón využíva „Nano Matrix“ pre výnimočnú odolnosť voči nárazom. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Super tuhý prenos sily a obratné ovládanie zabezpečuje kónická hlavová trubka, štandard osiek Boost a asymetrická zadná stavba.

NINETY-SIX CF5 (2018)

Celokarbónový rám s vláknami najvyššej úrovne s využitím jadra EPS pre dosiahnutie najlepšieho pomeru tuhosti a hmotnosti a „Nano Matrix“ pre výnimočnú odolnosť voči nárazom. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Super tuhý prenos sily a obratné ovládanie zabezpečuje kónická hlavová trubka, štandard osiek Boost a asymetrická zadná stavba.

NINETY-SIX CFA (2018)

Hlavný rámový trojuholník úrovne CF3 s technológiou „Nano Matrix“ pre výnimočnú odolnosť voči nárazom skombinovaný s hliníkovou zadnou stavbou. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Super tuhý prenos sily a obratné ovládanie zabezpečuje kónická hlavová trubka, štandard osiek Boost a asymetrická zadná stavba.

NINETY-SIX LITE (2018)

Rám z trikrát ťahaných a technológiou Hydroforming tvarovaných trubiek z hliníkovej zliatiny 6066 s vnútorným vedením laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Super tuhý prenos sily a obratné ovládanie zabezpečuje kónická hlavová trubka, štandard osiek Boost a asymetrická zadná stavba.

ONE-FORTY LITE (2018)

Rám z trikrát ťahaných trubiek z ľahkej hliníkovej zliatiny 6016 tvarovaných pomocou technológie Hydroforming a zvárané s využitím technológie hladkých zvarov Smooth Welding. Kónická hlavová trubka a osky kolies so štandardom Boost pre precízne ovládanie. Vnútorné vedenie laniek s použitím Smart Entry pre bezhlučnú prevádzku.

ONE-SIXTY CFA (2018)

Karbónový hlavný rámový trojuholník so zadnou stavbou z hliníkovej zliatiny 6016 a agresívnou enduro geometriou. Kónická hlavová trubka a osky kolies štandardu Boost zaručujú tuhosť kolies a precízne ovládanie. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Efektívny prenos sily zabezpečuje stredové zloženie BB92, systém zadného odpruženia „Float link“ poskytuje zdvih 165 mm.

ONE-SIXTY LITE (2018)

Rám z trikrát ťahaných trubiek z ľahkej hliníkovej zliatiny 6016 tvarovaných pomocou technológie Hydroforming a zvárané s aplikáciou hladkých zvarov „Smooth Welding“. Kónická hlavová trubka a osky kolies so štandardom Boost pre precízne ovládanie. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku.

ONE-TWENTY CFA (2018)

Karbónový hlavný rámový trojuholník využívajúci technológiu „Nano Matrix“ pre výnimočnú odolnosť voči nárazom. Vnútorné vedenie laniek s použitím „Smart Entry“ pre bezhlučnú prevádzku. Kónická hlavová trubka a 142x12mm pevná zadná oska dodávajú rámu tuhosť. Zadná stavba z trikrát ťahaných trubiek z hliníkovej zliatiny 6066. Zadný systém odpruženia „Float Link“ bicyklu poskytuje 120mm zdvih.

ONE-TWENTY LITE (2018)

Race Link

Pre cross-country bicykle a jednoprevodníkové systémy optimalizovaná koncepcia odpruženia s prepákovaným jednočapom. Vďaka kompaktnému a len 80 gramov vážiacemu karbónovému vahadlu  sme s „Race Link“ mohli zostrojiť ľahkú a efektívne pracujúcu zadnú stavbu, ktorej kinematika pri nastavení SAG-u na 25% úplne eliminuje pohojdávanie pri pedálovaní. Citlivý na začiatku zdvihu, v strednom pásme stabilná platforma a ku koncu progresívny – RACE LINK funguje excelentne v náročných zjazdoch aj výjazdoch.

REACTO CF2 (2018)

Geometria rámu úrovne CF2 umožňuje dosiahnuť uvoľnenejší posed než rám CF4. Hmotnosť sady je pri veľkosti M/L približne 1.200 g. Trubky so zrezaným kvapkovitým profilom pre efektívnu aerodynamiku. Kónická hlavová trubka pre sebadôveru povzbudzujúce ovládanie a tuhé stredové zloženie BB386 pre efektívny prenos síl. Rámové sady s ráfikovými brzdami používajú na uchytenie kolies klasické rýchloupináky.

REACTO CF2 DISC (2018)

Geometria rámu úrovne CF2 umožňuje dosiahnuť uvoľnenejší posed než rám CF4. Hmotnosť sady je pri veľkosti M/L približne 1.300 g. Trubky so zrezaným kvapkovitým profilom pre efektívnu aerodynamiku. Kónická hlavová trubka pre sebadôveru povzbudzujúce ovládanie a tuhé stredové zloženie BB386 pre efektívny prenos síl. Rám aj vidlica využívajú 12mm pevné osky a technológiu chladenia kotúčov.

REACTO CF4 DISC (2018)

Rám úrovne Superlite CF4 využíva najkvalitnejšie karbónové vlákna pre dosiahnutie najnižšej hmotnosti (kotúčová verzia približne 1,1 kg – M/L). Agresívna profesionálna geometria s NACA Fastback zrezaným kvapkovitým profilom trubiek spolu so zoštíhlenou kónickou hlavovou trubkou (1 ¼“) zaručujú výbornú aerodynamickú efektívnosť a tuhé stredové zloženie BB386 zas výnimočný prenos síl. Rám aj vidlica využívajú systém pevných osiek R.A.T s technológiou chladenia kotúčov.

REACTO LITE (2018)

Ľahký rám z triple butted trubiek z hliníkovej zliatiny 6066 tvarovaných pomocou technológie Hydroforming, NACA Fastback trubky so zrezaným kvapkovitým profilom, hladké zvary, vnútorné vedenie káblov a integrovaná sedlová objímka. Kónická hlavová trubka a celokarbónová vidlica pre precízne ovládanie.

REACTO TRACK LITE (2018)

Ľahký rám z triple butted trubiek z hliníkovej zliatiny 6066 tvarovaných pomocou technológie Hydroforming. NACA Fastback trubky so zrezaným kvapkovitým profilom, hladké zvary, integrovaná sedlová objímka a horizontálne nastaviteľná zadná pätka. Kónická hlavová trubka a celokarbónová vidlica pre precízne ovládanie.

SCULTURA CF2 DISC (2018)

Geometria rámu úrovne CF2 umožňuje dosiahnuť uvoľnenejší posed než rám CF4. Výbornú aerodynamiku zabezpečuje „NACA Fastback“ zrezaný kvapkovitý profil spodnej rámovej a sedlovej trubky. Kónická hlavová trubka s rozmerom 1 1/8“  na 1 ½“ pre precízne ovládanie. Výbornú bočnú tuhosť a rýchlu montáž kolies umožňujú pevné osky. Rámy  sú vybavené technológiou chladenia zadnej kotúčovej brzdy Disc Cooler, kompletne vnútorným vedením laniek a umožňujú založiť plášte do šírky 28 mm.

SCULTURA CF4 DISC (2018)

Rám úrovne Superlite CF4 (pod 1.000 g – M/L). V ProTour osvedčená agresívna geometria s „NACA Fastback“ zrezaným kvapkovitým profilom spodnej rámovej a sedlovej trubky a štíhlou kónickou hlavovou trubkou s priemerom 1 1/8“ do 1 ¼“ pre lepšiu aerodynamiku. Tuhé stredové zloženie BB386 pre výnimočný prenos síl. Horné vzpery zadnej stavby s úzkym profilom redukujú vibrácie a poskytujú vynikajúci komfort. Rámy  sú vybavené technológiou chladenia zadnej kotúčovej brzdy Disc Cooler, umožňujú založiť plášte do šírky 28 mm.

SCULTURA LITE (2018)

Rám z triple butted trubiek z ľahkej hliníkovej zliatiny 6066 s kónickou hlavovou trubkou pre precízne ovládanie a stredovým zložením Press-Fit 86 pre efektívny prenos síl. Rámy disponujú vnútorným vedením laniek a aerodynamickým profilom trubiek.

SILEX CF2 (2018)

Karbónový rám úrovne CF2 so vzpriamenejšou „Gravel“ geometriou pre stabilné a obratné ovládanie. Kónická hlavová trubka a 12mm pevné osky zaručujú tuhosť a precíznosť ovládania. Vybavené vnútorným vedením laniek a stredovým zložením PressFit 86.

SILEX LITE (2018)

Ľahký rám z triple butted trubiek z hliníkovej zliatiny 6066 tvarovaných pomocou technológie Hydroforming. Geometria pre vzpriamený posed pre stabilné, ale obratné ovládanie.

Smart Entry

Vnútorné vedenie káblov privedené čo najbližšie ku dokonalosti: Zatiaľ čo konvenčné riešenia majú nevýhodu, že káble sa môžu vo vnútri rámu pohybovať, náš systém SMART ENTRY ich upne v napnutom stave. Vďaka tomuto riešeniu si môžete byť istí, že klepanie káblov o stenu rámu vás nebude rušiť ani v náročnom teréne. A vďaka tomu, že vstupy káblov sú vymeniteľné, dajú sa použiť všetky možné štandardy: Di2, hydraulické hadičky, bowdeny...

Superlight 16 Alloy

Vždy to môže byť ešte ľahšie…? Minimálne z hľadiska internej súťaže medzi hliníkovými zliatinami “Racelite 61” a “Prolite 66”, ktoré MERIDA používa pre výrobu rámov, je už konkurencia obrovská. Ale nová zliatina “Superlite 16 Alloy” posúva latku ešte vyššie. Táto špičková hliníková zliatina umožňuje použiť extrémne tenkostenné, pritom však stále vysokopevné trubky – predurčené pre náročné off-road nasadenie.

Bio Fiber Damping Compound

Príroda poslúžila ako vzor pri konštrukcii niektorých karbónových komponentov s integrovanými prírodnými ľanovými vláknami, vyznačujúcimi sa najmä jednou nanajvýš dôležitou črtou: vysoko efektívne tlmenie vibrácií. Pevné karbónové vidlice, či zadné stavby horských aj cestných bicyklov sa tak zmenia na skutočné zázraky komfortu, keď sú tieto prírodné vlákna zakomponované do torzne odolnej karbónovej štruktúry.

Nano-Matrix Carbon

Bicykle s karbónovým rámom sú vzhľadom na ich určenie často vystavované nadmernému namáhaniu. Pre zvýšenie kvality použitého materiálu používa MERIDA túto prémiovú technológiu: epoxidová živica je obohatená o špeciálne nanočastice, ktoré spevňujú jej štruktúru. Týmto spôsobom sa dá úspešne zvýšiť odolnosť finálneho výrobku proti nárazu až o 40 %.

AWS

Anti Wrinkle System - Vďaka svojim technologickým vlastnostiam otvára karbón dizajnérom a vývojárom mnoho vynikajúcich možností, aké pre výrobu bicyklov neponúka žiaden iný konštrukčný materiál. Štruktúra jeho vonkajšieho povrchu je naozaj fascinujúca, ale ako to vyzerá vnútri rámu? MERIDA vkladá do foriem špeciálne 3D silikónové vložky, ktoré výrazne znižujú tvorbu vrások na vnútorných stenách rámu. Výsledkom je vyššia tuhosť a odolnosť a zároveň aj nižšia hmotnosť.

Dvojkomorová technológia

Vďaka špeciálnej vystužujúcej priečke integrovanej v nohách cestných karbónových vidlíc dosiahla MERIDA kombináciu dvoch zdanlivo protichodných technologických charakteristík: výnimočné hodnoty torznej tuhosti pre maximálnu kvalitu riadenia a bezpečnosti na strane jednej a určitú mieru tlmiacej flexibility na strane druhej. Cestné karbónové vidlice MERIDA sú vďaka tomu vysoko bezpečné aj komfortné zároveň.

Flex-Stay

Cestné bicykle a MTB hardtaily nemajú systém zadného pruženia. Týmto dosahujú svoju nízku hmotnosť, ale aj schopnosť efektívne preniesť výkon jazdca na pohyb vpred. Ale pevná zadná stavba zároveň prenáša akékoľvek nárazy na telo jazdca, čo má negatívny vplyv na jeho výkonnostný potenciál. „Flex Stay“ konštrukcia zadnej stavby však dokáže tieto neželané vplyvy účinne eliminovať: jej špeciálny dizajn absorbuje nárazy od podkladu a redukuje vzniknuté vibrácie.

VPK: Virtual Pivot Kinematics

Vlastný systém zadnej stavby "Virtual Pivot Kinematics" (VPK) s virtuálnym bodom otáčania používa MERIDA pri veľkozdvihových celoodpružených rámoch modelov ONE-FORTY-B, ONE-SIXTY a FREDDY. Táto koncepcia umožňuje, že všetky bicykle z kategórií 145, 160 alebo 180 mm dokážu jazdcovi ponúknuť vynikajúcu citlivosť v kombinácii s neutrálnym správaním sa pri zábere a pri brzdení.

M.O.R.E. Odpruženie

MERIDA Optimized Ride Engineering - Mení sa výkonnosť celoodpruženého systému so zmenou veľkosti rámu? Nemusí to tak byť! Vďaka technológii "M.O.R.E. Suspension" (MERIDA Optimized Ride Engineering) dosahujú všetky podporované jednočapové koncepcie pruženia do zdvihu 120 mm rovnako perfektnú kinematiku z hľadiska citlivosti a neutrality prenosu sily pri všetkých dostupných veľkostiach rámu.

Double stop

Zadné odpruženie často spôsobuje problémy s vedením laniek zadného radenia (napr. formovanie nadmerných oblúkov bowdenu, poškrabanie laku rámu, ťažší chod lanka, neželané samovoľné preradenie), ktoré sú spôsobené pohybom zadnej stavby počas jej stláčania. Vďaka dvojitému prerušeniu pomocou špeciálnych "Double Stop" ukončení zostáva dĺžka lanka vždy konštantná. Navyše, vďaka veľkému otvoru pre lanká v spodnej rámovej trubke dáva "Down Tube Exit" zbohom nepraktickej manipulácii s vnútorne vedenými lankami.

Down Tube Exit

Nestačí len viesť káble a hadičky vnútrom rámu, kde sú chránené. Pre jednoduchú údržbu a výmenu káblov a hadičiek je užitočné mať k nim aj jednoduchý prístup. Technológiou “Down Tube Exit” vytvorila MERIDA vizuálne pekný servisný prístupový bod v mieste pred oblasťou stredového zloženia pre ľahký prístup k všetkým vnútorným lankám a hadičkám.

Float Link

Táto konštrukcia odpruženej zadnej stavby využíva tzv. "plávajúci" tlmič: spodný montážny bod tlmiča sa pohybuje spolu so systémom a ponúka tak veľmi citlivú charakteristiku odozvy. Zároveň toto riešenie umožňuje inžinierom ovplyvniť pomer prepákovania a progresiu zdvihu zadnej stavby optimálnym spôsobom. V praxi tak "Float Link" prináša pocit vyššieho zdvihu, ako je skutočne k dispozícii. Navyše, zrušenie uchytenia tlmiča k rámovému trojuholníku dodáva bicyklu čistý vzhľad.

Guided Remote

Dobré vedenie: "Guided Remote" zabezpečuje, že bowden diaľkového ovládania je perfektne vedený priamo ku zadnému tlmiču - čisto a elegantne nielen vizuálne, ale aj technologicky. Tento koncept použitý napríklad pri novom ONE-TWENTY zaisťuje odstránenie neželaného pohybu lanka. Výhodou je optimálna funkcia ovládania v každej situácii. Vedenie bowdenu zároveň nepoškriabe lak rámu bicykla.

C-S Post Mount Disc

"Chain Stay Post Mount Disc" - Vďaka priamemu uchyteniu bŕzd cez rozhranie “Post Mount” na zadnú stavbu rámu je nastavenie bŕzd v porovnaní so systémom IS (International Standard) omnoho jednoduchšie. S použitím vhodného adaptéra pre rozličné veľkosti kotúčov sa brzdy „Post Mount“ dajú jednoducho prispôsobiť individuálnym preferenciám a požiadavkám.

Modular Head

S použitím špeciálnych vložiek vlastného systému "Modular Head" môže byť efektívna dĺžka hlavovej trubky rámov MERIDA WARP TT predĺžená o 30 alebo 60 mm. Vďaka tomu si každý jazdec dokáže nájsť optimálne nastavenie posedu v súlade s jeho individuálnymi požiadavkami. Kým systém klasických podložiek nemá práve najlepší vplyv na tuhosť hlavovej oblasti, vložky "Modular Head" naopak zväčšujú opornú dĺžku hlavovej trubky.

Modular Cockpit

S modelom WARP TT vkladá tím LAMPRE-MERIDA svoju dôveru absolútnemu špecialistovi. Aby mal jazdec lepšiu pozíciu na bicykli, umožňuje vlastná konštrukcia značky MERIDA "Modular Head" predĺžiť efektívnu dĺžku hornej rámovej trubky pomocou špeciálnych vložiek (30 resp. 60 mm). V kombinácii s variabilnými možnosťami nastavenia opierok pre ruky aj aero nástavcov, nastaviteľnou dĺžkou predstavca a integráciou systému Di2, len znásobuje "modulárny kokpit" bicyklov WARP TT možnosti individuálneho nastavenia.

S-Flex

Pevná zadná stavba je tvrdá a nepohodlná? Nie pri bicykloch značky MERIDA! Vďaka technológii "S-FLEX" sa karbónové modely REACTO, ako aj BIG.NINE & BIG.SEVEN, môžu pochváliť výnimočným pohodlím v sedle. Špeciálne tvarovaná sedlovka modelu REACTO tlmí nerovnosti povrchu vďaka svojej špecifickej konštrukcii. Takýmto spôsobom S-FLEX efektívne ušetrí svojmu jazdcovi zásoby energie aj pri dlhých vzdialenostiach.

F-Flex

Technológia "F-Flex" aplikovaná vo vidliciach cestných modelov RIDE naznačuje, že konštrukcia týchto komfortných bicyklov zdieľa technologické princípy s aerodynamickým modelom REACTO EVO: najlepšia možná pružnosť skĺbená s maximálnym výkonom. "S-Flex" chráni zadnú časť REACTA pred tvrdými nárazmi. Podobným spôsobom zabezpečuje "F-Flex" vidlica efektívne pohlcovanie nerovností na ceste. Okrem vysokého komfortu poskytuje jazdcovi aj zvýšenú bezpečnosť ovládania.

NACA Fastback Profile

Špeciálne navrhnutý profil trubiek "NACA0028 Fastback" modelov WARP, REACTO a SCULTURA a najnovšie aj na našich nových modeloch BIG.NINE a BIG.SEVEN je založený na vyhodnotení dát, ktoré boli získané pri komplexných testoch v aerodynamickom tuneli. Hlavne pri dolnej rámovej trubke, sedlovej trubke a trubkách hornej zadnej stavby sa ukázal kvapkovitý profil trubiek so zrezaným koncom z aerodynamického hľadiska ako optimálny. Tým sa dosiahla ideálna kombinácia kľúčových faktorov: tuhosti a aerodynamiky.

Flip Flop Seatpost Head

Hlavným cieľom aero bicykla je prirodzene ponúknuť čo najlepšie možné výsledky z hľadiska aerodynamiky. V prípade bicyklov MERIDA je hneď na druhom mieste maximálna schopnosť sa adaptovať jazdcovi. Pretože aj najlepšie výsledky z aerodynamického tunela môžu byť zbytočné, ak jazdec nie je schopný zaujať na bicykli optimálnu pozíciu a produkuje tak zbytočne vysoký odpor vzduchu. Vďaka sedlovke s upínacím mechanizmom "Flip Flop Head" na modeloch REACTO a WARP TT je možné optimálne nastaviť ľubovoľný sklon a pozíciu sedla.

Integrated Seatpost Clamp

Navrhovanie špičkových prostriedkov pre pretekárov WorldTour je podobný práci tímu Formuly 1: každý, aj najmenší nenápadný detail, môže spraviť vo výsledku rozhodujúce sekundy. Preto je integrovaná sedlová objímka našich modelov WARP TT a REACTO omnoho viac, než len vizuálny detail: takýto špeciálny spôsob upnutia sedlovky efektívne minimalizuje turbulencie na konci hornej rámovej trubky a tým šetrí dôležité energetické zásoby jazdca.

Di2 Ready

Podobne ako profesionálni cyklisti WorldTour, stále viac a viac cestných cyklistov vsádza na elektronické systémy radenia Shimano Di2, ktoré sú charakterizované vysokou spoľahlivosťou a efektívnou funkčnosťou bez námahy. Bicykle a rámy so symbolom "Di2 Ready" sú optimálne pripravené pre inštaláciu tejto technológie - špeciálne z hľadiska možnosti upevnenia batérie v sedlovke alebo v krku prednej vidlice.

Karbónová vidlica

Neodpružené predné vidlice cestných modelov sú vyrobené z karbónových vlákien, pričom pri všetkých modeloch sú v celokarbónovom prevedení, keď aj krk aj nohy vidlice sú vyrobené kompletne z karbónu. Karbónové vidlice MERIDA výborne pohlcujú vibrácie pri súčasne vysokej brzdnej aj bočnej tuhosti. Podstatne zvyšujú jazdný komfort a presnosť riadenia. Nájdete ich na bicykloch s ráfovými, ako aj kotúčovými brzdami.

12-142 Zadná pevná oska

12mm pevná oska so šírkou 142 mm.

Pevná oska na prednom a/alebo zadnom kolese poskytuje rôzne výhody: okrem vysokej torznej tuhosti zaručuje jednoduchú montáž kolesa a zároveň zachováva ideálnu pozíciu brzdového kotúča. Pretože na rozdiel od riešenia s klasickými rýchloupinákmi je pozícia kolesa vo vidlici vždy presne rovnaká. Pri demontáži kolesa si nevyžaduje žiadne náradie.

15-100 mm predná pevná oska

15 mm pevná oska na prednom kolese poskytuje rôzne výhody: okrem vysokej torznej tuhosti zaručuje jednoduchú montáž kolesa a zároveň zachováva ideálnu pozíciu brzdového kotúča. Pretože na rozdiel od riešenia s klasickými rýchloupinákmi, je pozícia kolesa vo vidlici vždy presne rovnaká.

Internal Cable

Najmä v posledných rokoch sa trend viesť čo najviac káblov vnútrom rámu bicykla presadzoval čoraz silnejšie. Stále viac a viac našich bicyklov má lanká a hadice vedené  vnútrom rámu – čím dosahujú “čistý” vzhľad. Káble vstupujú a vystupujú z rámu cez prechodky, ktoré nerušia vzhľad bicykla a lanká a káble chránia pred vlhkosťou a nečistotami.

Post-Mount Disc

Vďaka priamemu uchyteniu bŕzd cez rozhranie “Post Mount” na zadnú stavbu rámu je nastavenie bŕzd v porovnaní so systémom IS (International Standard) omnoho jednoduchšie. S použitím vhodného adaptéra pre rozličné veľkosti kotúčov sa brzdy „Post Mount“ dajú jednoducho prispôsobiť individuálnym preferenciám a požiadavkám.

HFS - Hydroforming System

Nie je to len nástroj, ako umelecky vytvarovať vonkajší vzhľad hliníkového rámu: kým mechanický TFS proces tvaruje rámové trubky zvonku, komplexný koncept „Hydroformingu“ dosahuje želaný 3D tvar trubiek z hliníkovej zliatiny Prolite 66 pomocou vysokého tlaku horúceho oleja smerom zvnútra von. Použitý materiál: Prolite 6066 a Superlite 6016. Výsledok: vzrušujúce hliníkové rámy na najvyššej výkonnostnej úrovni.

Smooth Welding

Okrem výbornej funkčnosti ponúkajú rámy MERIDA aj presvedčivý vzhľad. Použitie špeciálnej zváracej technológie „Smooth Weldiing“ umožňuje vytvárať hladké zvary bez dodatočného opracovania a zoslabenia zvareného miesta.

TFS - Technoforming System

Vďaka svojej nízkej hmotnosti si hliník stále drží silnú pozíciu pri výrobe rámov. Inovatívne tvary, ktoré siahajú omnoho ďalej ako len okrúhle trubky, boli umožnené vďaka mechanickému formovaniu technológiou TFS. Použitý materiál: hliníková zliatina Racelite 6061.

Prolite 66 Triple Butted

Špičková hliníková zliatina 6066 poskytuje veľmi vysokú pevnosť a zároveň nízku hmotnosť. Super ľahké trubky s trikrát ťahanou hrúbkou stien umožňujú docieliť jednak vzrušujúci výsledný tvar, ale najmä optimálny pomer tuhosti ku hmotnosti (STW Ratio). Pre jednotlivé časti rámu vždy aplikujeme toľko materiálu, koľko je potrebné, aby zvládli záťaž a nárazy, ktorým sú vystavované – takto nie je ani jeden gram materiálu nadbytočný.

Racelite 6061

Vysoko pevná a ľahká hliníková zliatina 6061 známa z leteckého priemyslu. MERIDA túto zliatinu podrobuje ešte dodatočnej tepelnej úprave. Vďaka dvakrát ťahanej hrúbke stien je ideálna pre výrobu ľahkých a pevných rámov.

Remote Lock Out

Funkciu pruženia vidlice a/alebo tlmiča vášho bicykla je možné zablokovať pomocou „diaľkového ovládania“ umiestneného na riadítkach. Vďaka tomu je možné vidlicu a/alebo tlmič kedykoľvek uzamknúť bez toho, aby ste museli skladať ruky z riadítok. Režim s uzamknutým pružením sa ideálne hodí pri jazde na hladkých povrchoch alebo pri agresívnych šprintoch/útokoch – a to nielen v strmých stúpaniach. Keď sa terén znova zhorší, môže byť pruženie znova zapnuté úplne intuitívnym spôsobom.

X-Taper hlavová trubka

To najlepšie z dvoch svetov: kužeľovitá hlavová trubka, s väčším priemerom v spodnej časti a hmotnosť šetriacim menším priemerom v hornej časti. “X-Taper” hlavové trubky sú vždy osadené vidlicami s kužeľovitým krkom alebo s použitím príslušného adaptéra. Výsledkom je vynikajúca tuhosť a precízne ovládanie aj v tých najťažších podmienkach a bez neželaného nárastu hmotnosti rámu.

Lock Out

Funkciu pruženia vidlice a/alebo tlmiča vášho bicykla je možné zablokovať ovládačom na korunke vidlice, resp. na tele tlmiča. Režim s uzamknutým pružením sa ideálne hodí pri jazde na hladkých povrchoch alebo pri agresívnych šprintoch/útokoch – a to nielen v strmých stúpaniach. Keď sa terén znova zhorší, môže byť pruženie znova zapnuté.

K-Mount pätka

Špeciálne navrhnutá koncovka zadnej stavby hliníkových rámov pre kotúčové brzdy, ktorá má integrované rozhranie pre montáž bočného stojana. Zaručí tak optimálnu torznú tuhosť aj počas brzdenia, čo je významný bezpečnostný prvok.