VIAC AKO LEN 2CM

Počas posledných pár rokov získava naša rada celoodpružených bicyklov veľmi dobré ohlasy a uznanie v medzinárodných cyklistických magazínoch ako aj medzi enduro/trail jazdcami. V minulosti sme boli známi najmä našimi rýchlymi, ľahkými a super efektívnymi bicyklami na cross-country a maratóny, ale naše ostatné bicykle s vyšším zdvihom boli často prehliadané. Toto sa určite zmenilo od uvedenia nášho systému odpruženia „Float Link“, ktorý bol prvýkrát predstavený na modeli ONE-TWENTY v sezóne 2015. Odvtedy systém prevzal aj na náš oceňovaný model s veľkým zdvihom ONE-SIXTY a nakoniec aj víťaz viacerých testov ONE-FORTY so stredným zdvihom.

Pre netrénované oko vyzerajú terajšie tri modely veľmi podobne a tento článok sa pokúsi vysvetliť v čom sa líšia okrem zrejmého rozdielu 20 mm zdvihu zadnej stavby, ako aj priblíži, kde sa cítia ako doma.

Na začiatok rýchle vysvetlenie, prečo na našich bicykloch zdvih prednej vidlice neodpovedá zdvihu zadnej stavby, teda aspoň v prípade keď sa pozeráte len na hodnoty zdvihov. Náš systém „Float Link“ ponúka citlivú zadnú stavbu, ktorá sa často „zdá bezodná“ (Wideopen, Okt 2018). Aby sme ponúkli dobre vyvážený zážitok z jazdy, pri ktorom je super efektívna zadná stavba na rovnakej úrovni ako predná časť, sme zvýšili zdvih prednej vidlice. Preto na všetkých troch modelových radách nájdete vpredu o 10 mm väčší zdvih ako vzadu. Jedinou výnimkou je ONE-TWENTY 9000, ale viac o tom až o chvíľu.      

Začnime s vylepšenou verziou bicykla, ktorý odštartoval trend systému odpruženia „Float Link“ – nové ONE-TWENTY.

 

ONE-TWENTY – SKVELÝ VŠESTRANNÝ BICYKEL – TERAZ EŠTE LEPŠÍ
Ako sme spomenuli už vyššie, ONE-TWENTY bol prvým bicyklom MERIDA, ktorý bol vybavený systémom odpruženia „Float Link“ pri jeho predstavení v roku 2015. V tom čase to bol bicykel určený najmä na jazdenie po horách tzv. „Alp Cross“, na rozdiel od novo predstavenej verzie pre sezónu 2019, ktorá je orientovaná trochu viac na jazdu po trailoch. ONE-TWENTY ponúka celokarbónové, kombinácie karbón/hliník alebo komplet hliníkové verzie rámov. Výška rámu v mieste obkročenia bola znížená pre viac priestoru v technicky náročných trailoch a geometria bola prispôsobená viac na trailové jazdenie s plytším uhlom hlavovej trubky – z 69 na 67,3° na 29“ verzii. Zadná stavba ostáva krátka (o 10 mm kratšia ako na modeli 2018) pre lepšiu hravosť bicykla a pre perfektnú rovnováhu medzi skvelým vrchárom a obratným trailovým bicyklom.

Nové ONE-TWENTY takisto získalo viacero vylepšení v odolnosti a tuhosti, vďaka čomu je rám teraz super odolný a zároveň má skvelú odozvu. A aby ste mohli použiť aj viac trailovo orientované plášte, zväčšili sme aj priestor v ráme, aby sa tam zmestili.

S karbónovým rámom CF4, ktorý je super ľahký a tuhý, sme cítili, že by bol takisto skvelou platformou pre bicykel určený na maratóny alebo etapové preteky, ale s lepšou priechodnosťou. S týmto zámerom sme vytvorili ONE-TWENTY 9000, ktorý je vybavený super ľahkými (ale stále odolnými) komponentami a na rozdiel od ostatných modelov v rade s vidlicou so zdvihom 120 mm. To dodáva bicyklu agresívny posed a obratnejšie ovládanie, čo sú podstatné vlastnosti, ak hlavnou úlohou bicykla bude zdolávanie dlhých vzdialeností.

POČAS NAŠICH VLASTNÝCH TESTOV A V ZÁVISLOSTI NA SPÄTNEJ VÄZBE NAŠICH SPONZOROVANÝCH JAZDCOV MÔŽEME POTVRDIŤ, ŽE ONE-TWENTY JE JEDNÝM Z NAJLEPŠIE ZRÝCHĽUJÚCICH BICYKLOV V NAŠEJ PONUKE A NESTRATÍ SA ANI V NÁROČNOM TERÉNE. JE TO SKUTOČNE VŠESTRANNÝ A PERFEKTNÝ BICYKEL AK HĽADÁTE:

  • vybavenie na maratóny a dlhé vzdialenosti
  • trailovú zábavu ktorá prevyšuje uvádzaných 120mm zdvihu zadnej stavby
  • modernú „trailovú“ geometriu
  • 29-kové kolesá 

Prehľad modelovej rady ONE-TWENTY 2019, kde môžete nájsť ďalšie detaily, geometrie a vlastnosti rámov nájdete tu.

Takisto si môžete prečítať niektoré z testov: recenzia v Singletrack, hodnotenie od IMB alebo test od magazínu MBR.

 

ONE-FORTY – ENDURO A TRAILOVÁ ZÁBAVA
ONE-FORTY nasleduje v šlapajách veľmi úspešného ONE-SIXTY, ktoré dokázalo pozbierať množstvo ocenení a víťazstiev v rôznych testoch. Preto bolo aj našim zámerom vytvoriť bicykel, ktorý má rovnaký systém odpruženia, ale ponúka veľmi odlišné jazdné vlastnosti, ktoré presahujú fyzický rozdiel 20mm zdvihu zadnej stavby. Zatiaľ čo ONE-SIXTY je jednoznačný enduro bicykel (viac o ňom o chvíľu), ONE-FORTY má viac hravejšiu geometriu vďaka trochu strmšiemu uhlu hlavovej trubky (66,3° na ONE-FORTY oproti 65,3° na ONE-SIXTY). Vhodná dĺžka rámu a nízke ťažisko v kombinácii s krátkym predstavcom a širokými riadítkami ponúkajú zábavné, sebaistotu inšpirujúce ovládanie.

ONE-FORTY je jednoducho povedané priechodnejšie ako ONE-TWENTY a viac obratnejšie ako ONE-SIXTY.

Všetky modely ONE-FORTY sú vybavené ľahkými ale pritom super odolnými hliníkovými rámami postavené na kolesách 650b. Kolesá 650b so širokými ráfikmi sú osadené super priľnavými plášťami pre úžasný grip v zákrutách a skvelú trakciu. 

ONE-FORTY je perfektným bicyklom, ak neviete kam vás trail zavedie. Ponúka skvelú efektívnosť pri šlapaní, čo vám dovolí rýchly prechod krajinou, a dole kopcom ho vyvediete z rovnováhy len zriedkavo. Jeho obratné ovládanie žiari na technicky náročných trailoch, kde najvyššie tempo nie je hlavným cieľom. Okrem toho je jednoduchšie zdvihnúť predné koleso na ONE-FORTY ako na ONE-SIXTY, čo podčiarkuje hravú náturu nášho bicykla so 140 mm zdvihom.

ONE-FORTY JE PRE NÁS BICYKLOM, KTORÝ SI VYBERIEME VŽDY, KEĎ JE „MAŤ ZÁBAVU“ HLAVNÝM CIEĽOM DŇA ALEBO KEĎ PROSTE NEVIEME, ČO NÁS NA TRAILOCH ČAKÁ. ONE-FORTY JE PERFEKTNÝM BICYKLOM PRE VÁS AK HĽADÁTE:

  • stroj na celodenné jazdenie po trailoch
  • super schopný, zábavný, zjazdovo orientovaný bicykel
  • stroj, ktorý dokáže držať krok so špičkou na vašich lokálnych stredbe náročných enduro pretekoch, ale v momentoch keď nemá upevnené štartovné číslo tak zbožňuje jazdu na enduro tratiach

Prehľad modelovej rady ONE-FORTY, kde môžete nájsť ďalšie detaily, geometrie a vlastnosti rámov nájdete tu.

Takisto si môžete prečítať niektoré z testov: recenzia vo Wideopen alebo test na Flow.

 

ONE-SIXTY – VZDOROVAŤ GRAVITÁCII.
ONE-SIXTY vrátilo MERIDU späť do pozornosti trailovej a enduro komunity. Ponúklo skvelé ovládanie, veľmi schopnú (takmer bezodnú) zadnú stavbu a veľmi odolný rám. To všetko sú aspekty, ktoré hľadáme ak je našim hlavným cieľom rýchla jazda na enduro trailoch. 

ONE-SIXTY je dostupné vo verzii s karbónovým hlavným rámovým trojuholníkom a hliníkovou zadnou stavbou alebo ako celohliníková verzia. Všetky modely majú rovnakú, testami oceňovanú, geometriu, ľahko zrýchľujúce kolesá 650b a nízku výšku rámu v mieste obkročenia pre ľahkú ovládateľnosť v náročnom teréne.

Pri tvorbe geometrie bolo našou ambíciou postaviť bicykel, ktorý je stabilný a dodáva sebaistotu vo vysokých rýchlostiach. To je dôvod, prečo má ONE-SIXTY dĺžku rámu (Reach) 445mm pri veľkosti M. Horná rámová trubka rámu veľkosti M má menej ako 600mm kvôli strmému uhlu sedlovej trubku so 75°, čo má takisto pozitívny vplyv na vlastnosti bicykla v stúpaní. Strmý uhol sedlovej trubky umiestňuje jazdca nad stredové zloženie pre perfektný prenos síl. Uhol hlavovej trubky so 65,3° je plytký, čo v kombinácii s dlhým rámom (hodnota Reach so 445 mm na ONE-SIXTY v porovnaní s 435 mm na ONE-FORTY vo veľkosti M) dodáva skvelú stabilitu a kontrolu pri vysokých rýchlostiach. A aby obratnosť bicykla neostala zabudnutá, má ONE-SIXTY krátku zadnú stavbu s 430 mm. Perfektné pre nadvihnutie predného kolesa kedykoľvek to budete potrebovať.

Napriek jasnému zameraniu „smerom dole“ je ONE-SIXTY je prekvapivo dobrý vrchár. Zadná stavba ponúka množstvo podpory v strednom zdvihu a strmý uhol sedlovej trubky ako aj celková hmotnosť bicykla pomáhajú dostať sa späť na začiatok trailu bez príliš veľkej námahy.

OD PRVÉHO PROTOTYPU BOLO ZREJMÉ, ŽE JE ONE-SIXTY VEĽMI SCHOPNÝ BICYKEL. NA TRAILOCH, KTORÉ SÚ RÝCHLE, STRMÉ A POSIATE PREKÁŽKAMI JE ONE-SIXTY VO SVOJOM ŽIVLE. ONE-SIXTY JE PERFEKTNÝM BICYKLOM AK HĽADÁTE:

  • čistokrvný enduro bicykel pripravený na pretekárske použitie
  • bicykel pre veľké jazdy prírodou, kde viete, že terén bude vyžadovať len to najlepšie

Prehľad modelovej rady ONE-SIXTY, kde môžete nájsť ďalšie detaily, geometrie a vlastnosti rámov nájdete tu.

Takisto si môžete prečítať niektoré z testov: recenzia vo Wideopen alebo test v magazíne DIRT.